Fiind CORB, cu Ford cutreieram. :)

Încă mai zburdăm și ne mai jucăm până la „Corb Adventure Days” asta și pentru că Ford ne-a permis să testăm o mașină mare, solidă și pregătită să înfrunte terenul accidentat. De data asta, „ustensila” noastră de drum a fost Ranger, ultimul pick-up al americanilor de la Ford. Nu scriem despre el că este nou pentru că nu este, însa vom relata aventura CORB 44 înainte de cea mai așteptată  etapă din Campionatul Național de Off Road.

sept

Ranger este prin emblema pe care o poartă o mașină de tradiție, îndrăzneață, rezistentă și inteligentă. Și este mare, chiar foarte mare. 5,4 metri lungime, 1,85 m lățime și 1,8 m inălțime. Are o mutră agresivă asta datorată și părții frontale accesorizate dar şi a roll bar-ului cromat situat în spatele cabinei. Şi spatele camionetei arată pe măsură: stopurile mari sunt ca ochii lupului din Scufiţa Roşie.

IMG_0882

Dotat cu un motor de 2,2 l diesel ce dezvoltă 160 CP, Ranger a fost o surpriză plăcută pentru noi , foarte uşor de condus cu o direcţie extrem de fermă şi uşoară, suspensiile, fără a avea posibilitatea de a selecta mai multe moduri de confort, fiind extrem de confortabile. Cutia automată cu 6+1 trepte nu ne-a dat bătăi de cap, deşi în off road am preferat selectatarea treptelor de viteză manual. Tracţiunea  nepermanentă  4×4 te ajută să o simţi altfel, în oraşe. Odată intrat în cabina lui Ranger, nu mai realizezi că eşti la bordul unui pick-up, acesta oferind un sentiment de SUV.

IMG_0821

Interiorul camionetei este unul destul de simplu dar comod, tapițerie din piele, bancheta din spate având suficient spațiu pentru 3 pasageri nu foarte înalți. Planșa de bord nu este complicată iar volanul multifuncțional este intuitiv, cu butoane mari ce te ajută să găsești repede comenzile fără să-ți distragă atenția de la drum, mai ales dacă vrei să folosești sistemul Cruise Control. Sistemul audio este impecabil, însă la o camionetă ca Ranger, punctele forte sunt altele.

IMG_0850

 

În regim mixt de off road & on road, Ranger a consumat puţin pentru un pick-up, doar 9,3 l /100 km, nivelul scăzut de carburând fiind asigurat şi de sistemul Auto Start/Stop, acesta fiind util doar pe drumurile din oraşe.

În off road şi în sarcina, funcţia de control la coborârea în pantă este vitală, această reglând viteză de coborâre fără să fie nevoie să atingi pedala de frână.

IMG_0832

Ford Ranger are capacitatea să tracteze până la 3500 kg însă noi nu am verificat-o la capacitate maximă, ataşându-i doar o remorcă de 500 kg. Extrem de utilă este funcţia de asistenţă la stabilizarea remorcii (TSA) care detectează „serpuiurea” sau balansarea remorcii şi reduce viteza vehiculului, făcând că remorcarea să fie controlată. Acest sistem încetineşte vehiculul, reducând cuplul motorului şi crescând treptat presiunea frânelor pe roţi. Util pentru cei care vor să care marfă, Ranger este dotat în bena cu cârlige de fixare dar şi un suport integrat pentru încărcătură. Avem şi un minus (singurul!), la coborârea oblonului de la bena, maşină nu este dotată cu niciun dispozitiv de amortizare şi fiind foarte foarte greu poate luxa degete.

IMG_0854

Ne-am dori să ne jucăm cu Ranger și într-un week-end de iarnă cu multă zăpadă, când probabil încălțat cu „gumele” perfecte, va răsturna munții. 😉

Mulțumim Ford Romania!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


− one = 2